Wat recht te zetten in Veenendaal

9 april 2023

De Zaanse Heren van het 3e team zijn vorige week kampioen geworden zoals u weet. Tikkeltje onverwacht op de laatste thuisspeeldag van het seizoen, maar dingen gebeuren en anders hadden we een week later wel een mooi oranje bolletje voor de teamnaam gehad.
Wat doe je dan met de nog twee resterende uitwedstrijden? Ga je nog vol voor de winst? Zijn we teleurgesteld in elkaar als je om wat voor reden niet kunt komen? Ga je gekke aanpassingen maken tijdens de wedstrijd?
Score: 3 uit 3. Want eigenlijk zou Frank Zutphen er niet zijn, maar met de nodige (positieve) verwensingen, stond hij toch zaterdagmiddag in sporthal (1 uit 3). Hebben we toch een paar punten in de wedstrijd 2-4 gespeeld, terwijl dat voor niemand duidelijk was? (2 uit 3) En gingen we nog vol voor de winst? Jazeker (3 uit 3). We hadden wat recht te zetten namelijk.
Hier kwamen we wel pas achter in de sporthal. De dienstdoende scheidsrechters wezen ons op het feit dat we hier de vorige keer hadden verloren. Niet dit seizoen, maar zelfs een seizoen geleden. De beruchte wedstrijd dat René zijn vinger brak, de beruchte wedstrijd van het eten bij de Griek na afloop en de beruchte wedstrijd van het feestje in Teasers.
Anyway terug naar de wedstrijd. Coach Ronald zette zichzelf als eerste op het formulier, samen met Rogier in de middenas. Olaf en Max als spelverdeler en diagonaal. Martijn en Jesse op de buitenkant. Goed spel, veel blokkering, solide uitslag 16-25.
Set 2, exact hetzelfde, maar nu voor VCV. Zelf maakte we iets te veel foutjes, voornamelijk in de service. De rest van de wedstrijd was deze overige prima, maar soms werkt het even niet. Het jonge VCV kwam hierdoor wel lekker in de wedstrijd en lieten zeker aan de buitenkant zien over voldoende kwaliteit te beschikken om het menig team in de 3e divisie lastig te maken. Stand 25-21.
In Set 3 en 4 had Zaanstad het weer goed onder controle. Er werd hard gewerkt, mooie rally’s, strakke servicepunten en noemenswaardig was de chaosrally waarin de bal vanaf beide kanten wel 6x over het net ging, waar iedereen wel even op de grond heeft gelegen en de bal uiteindelijk eenvoudig onderin het net werd geslagen. Door VCV wel te verstaan. Set 3: 23-25. Set 4: 18-25. Iedereen gespeeld, leuke middag gehad. BurgerKing na afloop 5/10.
Volgende week vrijdag, de allerlaatste wedstrijd van het seizoen, uit in Delft tegen het al gedegradeerde Delta. En volgend jaar in de 2e divisie.
Marc beterschap!

René Tigges