Merkala dames 1 geeft een update

3 december 2022

Na een paar weken radiostilte hierbij een update van Merkala Zaanstad D1.

Op zaterdag 19 november speelden wij tegen Kalinko. De eerste set begonnen we sterk en stonden direct flink voor. Uiteindelijk stagneerde ons spel en gaven we de set weg met 18-25. Er is altijd een tweede kans, dus in de tweede set moesten wij onszelf herpakken. En dat lukte! Misschien kwam het door het geplande Zaanstadfeest dat op ons wachtte, maar we werden overladen met nieuwe energie. Alles klopte en dit resulteerde in een 3-1 winst! Setstanden: 25-16, 25-22 en 25-19.
Deze punten waren hoognodig en voelde erg lekker. De winst hebben we dan ook goed gevierd op het Jungle feestje die avond.

De week erna (26 november) mochten wij afreizen naar Warmenhuizen. Voor ons een “thuiswedstrijd”. Opnieuw begonnen wij erg sterk. We kwamen mee tot 12-12. Daarna nam Dinto de overhand en serveerde ons weg. Eerste set werd verloren met 25-14. De tweede set begonnen we vol goede moed opnieuw. Dat leek ons goed af te gaan maar op een gegeven moment was Quinta Steenbergen er klaar mee en scoorde alle ballen die ze aanraakte. Dinto trok aan het langste eind en we verloren met 25-21. Over de rest van de wedstrijd kunnen we kort zijn. Het enige lichtpuntje was nog dat Quintha op haar tenen werd afgeblokt. Helaas werden het snelle spel, de goede verdediging en de harde aanvallen van Dinto ons te veel, waardoor wij met 4-0 verloren. De laatste twee sets: 25-17 en 25-11.

Vandaag reizen wij af naar Sint Anthonis en wacht Somas Activia op ons. Er is helaas geen live stream, maar goed, spelen tijdens Nederland – USA had ons toch niet veel kijkers opgeleverd. Wij updaten jullie later deze week.

Zaterdag 10 december is de laatste thuis speeldag van deze seizoenshelft. Wij spelen dan tegen de nummer 1 uit Maaskantje de Gekkkkste. We zien jullie dan!

Groetjes van ons 🙂