Een puntje af gesnoept van de koploper

12 december 2022

Na een aantal weken geen thuiswedstrijd gehad te hebben was het vandaag eindelijk weer tijd om op ons vertrouwde veld in actie te komen.

De #1 van de competitie, helemaal uit Maaskantje gekomen, kwam het tegen ons opnemen. Vol goede moed en met het idee om veel plezier te maken kwamen wij de kleedkamer uit om te stunten tegen deze ploeg.
Bijzonder aan deze wedstrijd was dat wij voor het eerst een mini van de week hadden. Liz Bakker bedankt!!

In de eerste set moesten we nog even op gang komen. In de pass stonden we onder druk waardoor we niet meteen in het spel kwamen. In de loop van de set kwamen we er meer in en bouwde de energie zich steeds meer op. Er werd nog gebruik gemaakt van een dubbele wissel, maar dan net anders. Anoek wordt gewisseld voor Merel en Elin blijft nog even staan. Dit betekent dat Elin het setten voor een paar punten overneemt en dit was met succes. De frustratie liep nog even op nadat Anoek een bal touche sloeg en we dit punt niet kregen. Jet kon het niet meer houden en nam een voorbeeld aan Argentiniƫ door de bal tegen de muur te schoppen. Dit leverde een gele kaart op, dus wij zien de taart met grote verwachtingen tegemoet!
Helaas konden we niet snel genoeg de set keren en de punten naar ons toe trekken. We verloren deze set met 16-25.

De tweede set gingen we door met dezelfde energie en waren de spanningen wat weggezakt. Het ging lang gelijk op, maar helaas bleven we nog wel wat achter. Een serviceserie van de andere kant zorgt ervoor dat Donki Sjot uitloopt en met 20-25 de tweede set binnenhaalt. We zijn hiermee al dichterbij de 25 gekomen en zo stomen we door naar de volgende set. We geven de moed nog niet op.

In de derde set ging het lang gelijk op en steeg de energie nog meer. Helaas kwam er weer een lange servicereeks van Donki Sjot die ervoor zorgde dat we een heel aantal punten achter kwamen. Aan het einde van de set kwamen we nog knap terug tot de big points. We maakte het tot 19-22 nog spannend maar uiteindelijk ging ook de derde naar de #1 uit Maaskantje. De stand was 21-25 en dat betekent weer een puntje dichterbij!!

We sloten de derde set wel met veel energie die meegenomen werd naar de vierde set. Vol vertrouwen om een punt in huis te houden begonnen we sterk aan de vierde set. Al snel liepen we wat punten uit en steeg de energie elk punt weer meer. In de slotfase blokkeerde Jet twee grandioze ballen die het vertrouwen een grote boost gaven en de wedstrijd werd afgesloten met een mooie set en aanval op de buitenkant. Deze set wonnen wij met 25-17 en dit betekent dat we een puntje af gesnoept hebben van de koploper.

Dit was alweer de laatste thuiswedstrijd van dit jaar.. We spelen volgende week nog in Rijswijk en dan zien we jullie op 21 januari om 17:15 weer in Koog aan de Zaan. Tot dan!

Liefs, Tamara

Foto’s: Gilbert Bronkhorst