Dames 2 is op weg naar het kampioenschap

Sandra Smit
9 maart 2023

Dames 2 is in de 3e divisie aan een geweldige eindsprint bezig en staat daardoor nu op 62 punten en daarmee 8 punten voor op nummer 2 (Jonas dames 1 uit Beverwijk/Heemskerk). En komende vrijdagavond (10 maart) speelt dames de belangrijke uitwedstrijd tegen Jonas in sporthal de Walvis in Beverwijk om 21:15u. Daar moeten veel Zaanstad-suppoorters dus komen kijken. Als onze dames die wedstrijd winnen dan hebben ze een geweldige stap gezet naar het kampioenschap.

Bij het begin van het seizoen zag het daar niet naar uit. Het team startte tegen Armixtos 2 en dat leverde meteen zijn eerste en grootste nederlaag (1-3) tot dusver. Daarna waren er drie vijfsetters die verloren gingen, maar het verschil werd steeds kleiner. Na 12 november 2022 heeft het team geen nederlaag meer geleden. En dus is de hoop op een goed resultaat in de rest van het seizoen realistisch. Het is wel goed op te merken dat dames 2 tot dusver maar 3 maal met de volle winst van 4-0 naar huis zijn gegaan. Ze moeten dus scherp blijven, ook al omdat er nog een “dark horse” in hun poule zit. Switch uit Hooglanderveen staat 3e vlak achter Jonas, met 53 punten, maar 1 wedstrijd minder gespeeld. Theoretisch kan Switch dus op 4 punten achter Zaanstad komen. Zaanstad 2 versloeg Switch op 23 februari uit met 4-0 en Switch liet afgelopen maandag een kostbaar punt liggen. Maar ze hebben geen sterke tegenstanders meer. Dus onze dames 2 moet scherp blijven.

Wie zitten er in dit team? We beginnen natuurlijk met de oudste en meest ervaren speelster Kayleigh Kef. Verder zitten in dit team Ilva Broekema, Bente Broekema, Jasmijn Hoonhout, Crystal Koops, Melany Schepers, Nadine Klitsie, Gwyneth Kef, Roos Bleeker, Zoe Keasberry en Lotte Merkus. Het team wordt getraind en gecoacht door het Dynamisch Duo, oftewel Daniel Hoonhout en Joris Burger.

Dames 2, sterkte tegen Jonas. Maak er een mooie pot van.

Andre Triep